رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت : وقف يکي از سنت هاي اسلامي است و از سوي پيامبر و بزرگان دين اسلام همواره مورد توجه بوده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، حجت الاسلام جعفر جنتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان اظهار داشت: وقف به معناي هديه ابدي براي خدمت عمومي يا نگه داشتن اصل چيزي و جاري بودن منفعت آن در جهت خير و نيکي و رضاي خداست يکي از بهترين نوع تخصيص مال، وقف است که انسان مومن قسمتي از مالش را در جهت رفع مشکل موسسه‌هاي خدمات رساني به اجتماع و نيازمندان وقف مي‌کند که دائماً صرف آن شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بيمارستان نقوي يكي از موقوفات دانشگاه علوم پزشكي كاشان مي باشد اين مرکز تاکنون چندين بار بازسازي شده و اکنون با زيربناي هفت هزار متر مربع و با بخش هاي مختلف تخصصي و فوق تخصصي در حال فعاليت مي باشد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: از اين بيمارستان مي توان به عنوان الگويي جهت وقف پايدار ياد نمود؛ به طوريكه جهت اداره اين موقوفه منابع لازم توسط واقف نیک اندیش در نظر گرفته شده است.
 
جنتی در ادامه بیان کرد: اين بيمارستان توسط حاج محمد صادق نقوي کاشاني(متولد 1235) وقف گرديده است وی فرزند حاج حسينعلي صباغ در بازار کاشان به بازرگاني اشتغال داشت.
 
وی ادامه داد: مرحوم نقوي اموال خود را تا 70 سال حبس شرعي وقف نمودند تا منافع آن در جهت معالجه و درمان بيماران مصرف گردد طبق وصيت اين واقف نیک اندیش، پس از 70 سال تمام اين دارايي ها جزء مستقلات دانشگاه علوم پزشکي کاشان (اداره بهداري سابق) قرارگيرد که اكنون بالغ بر ميلياردها ارزش ريالي آن برآورد گرديده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه خاطر نشان کرد: اين خير سلامت، در مجموع 459 مورد وقفي اعم از زمين مزروعي آبي، باغ، زمين، مجاري آب، مغازه و منزل مسکوني را به عنوان منابع تامين مالي بيمارستان وقف نموده است.
/2759/